• Ελληνικά
  • English

MEM-208 Διδακτική της Άλγεβρας και Αναλυτικής Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

MEM-208 Διδακτική της Άλγεβρας και Αναλυτικής Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

ΚατεύθυνσηΜαθηματικώνΕφαρμοσμένων Μαθηματικών
ΕίδοςΕλεύθερης Επιλογής (Ε4)Ελεύθερης Επιλογής
Έτος/εξάμηνο3ο / Χειμερινό
ECTS/Διδακτικές μονάδες6 / 3
Ώρες διαλέξεων/εργαστηρίων3 / 0
Προαπαιτού­μενα μαθήματαΚανένα
Συνιστώμενα μαθήματαMEM-101, MEM-211, MEM-212
Μέθοδος διδασκαλίαςΔιαλέξεις
Μέθοδος αξιολόγησηςΤελική εξέταση, εξετάσεις προόδου

Μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής ή η φοιτήτρια θα:

  • Γνωρίζει τις βασικές θεωρίες σχετικά με τη διδασκαλία της Άλγεβρας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Γνωρίζει και κατανοεί τα προβλήματα στην κατανόηση βασικών εννοιών της Άλγεβρας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
  • Γνωρίζει παραδείγματα διδασκαλίας για την εισαγωγή των βασικών εννοιών της Άλγεβρας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
  • Γνωρίζει και κατανοεί τα προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση πολλαπλών αναπαραστάσεων στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.

Περιεχόμενο

  • Η μετάβαση από την Αριθμητική στην Άλγεβρα. Η αφαίρεση στα Μαθηματικά. Η κίνηση για Πρώιμη Άλγεβρα (Early Algebra Movement).
  • Οι συμβολικοί χειρισμοί και η μετάβαση από τη διαδικαστική στη δομική σκέψη. “Άλγεβρα για όλους”: προβλήματα αδύναμων μαθητών στη μετάβαση.
  • Βασικές έννοιες της Άλγεβρας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προβλήματα σχετικά με την κατανόησή τους και διδακτικά εμπόδια που τα προκαλούν.
  • Η διδασκαλία των αρνητικών αριθμών και της απόλυτης τιμής.
  • Η διδασκαλία των κλασμάτων.
  • Δυσκολίες με τη χρήση γραμμάτων στην Άλγεβρα.
  • Η έννοια του “αγνώστου” σε μία εξίσωση.
  • Η έννοια της “μεταβλητής” σε μία παράσταση.
  • Η έννοια της απόδειξης στην Άλγεβρα. Η σημασία του αντιπαραδείγματος.
  • Η διδασκαλία της Άλγεβρας υπό το πρίσμα των νέων τεχνολογιών.
  • Η σημασία των πολλαπλών αναπαραστάσεων στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
  • Προβλήματα σχετικά με τη μετάβαση από την Ευκλείδεια στην Αναλυτική Γεωμετρία.
  • Σύντομη αναδρομή της ιστορικής εξέλιξης της έννοιας του διανύσματος. Προβλήματα σχετικά με τη διδασκαλία του “διανύσματος”,. Γεωμετρικά και αριθμητικά διανύσματα. Εισαγωγή συντεταγμένων στο επίπεδο. Η διάκριση μεταξύ γεωμετρικών και αλγεβρικών αντικειμένων.
  • Γραφικές παραστάσεις. Τοπικά και ολικά χαρακτηριστικά.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία

  • Sfard, (1995) The development of Algebra: confronting historical and psychological perspectives, Journal of mathematical behaviour.
  • Tall & Thomas, (1991) Encouraging versatile thinking in Algebra using the computer.
  • Stacey, Chick, Kendal, (2004) The future of the teaching and learning of Algebra, 12th ICMI Study.
  • Jones, (2002), Issues in the teaching and learning of Geometry.

Περιγράμματα μαθημάτων

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare