MEM-208 Διδακτική της Άλγεβρας και Αναλυτικής Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
25 Φεβρουαρίου 2025 2025-02-25 13:30MEM-208 Διδακτική της Άλγεβρας και Αναλυτικής Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κατεύθυνση | Μαθηματικών | Εφαρμοσμένων Μαθηματικών |
Είδος | Ελεύθερης Επιλογής (Ε4) | Ελεύθερης Επιλογής |
Έτος/εξάμηνο | 3ο / Χειμερινό | |
ECTS/Διδακτικές μονάδες | 6 / 3 | |
Ώρες διαλέξεων/εργαστηρίων | 3 / 0 | |
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Κανένα | |
Συνιστώμενα μαθήματα | MEM-101, MEM-211, MEM-212 | |
Μέθοδος διδασκαλίας | Διαλέξεις | |
Μέθοδος αξιολόγησης | Τελική εξέταση, εξετάσεις προόδου |
Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής ή η φοιτήτρια θα:
- Γνωρίζει τις βασικές θεωρίες σχετικά με τη διδασκαλία της Άλγεβρας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Γνωρίζει και κατανοεί τα προβλήματα στην κατανόηση βασικών εννοιών της Άλγεβρας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
- Γνωρίζει παραδείγματα διδασκαλίας για την εισαγωγή των βασικών εννοιών της Άλγεβρας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
- Γνωρίζει και κατανοεί τα προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση πολλαπλών αναπαραστάσεων στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
Περιεχόμενο
- Η μετάβαση από την Αριθμητική στην Άλγεβρα. Η αφαίρεση στα Μαθηματικά. Η κίνηση για Πρώιμη Άλγεβρα (Early Algebra Movement).
- Οι συμβολικοί χειρισμοί και η μετάβαση από τη διαδικαστική στη δομική σκέψη. “Άλγεβρα για όλους”: προβλήματα αδύναμων μαθητών στη μετάβαση.
- Βασικές έννοιες της Άλγεβρας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προβλήματα σχετικά με την κατανόησή τους και διδακτικά εμπόδια που τα προκαλούν.
- Η διδασκαλία των αρνητικών αριθμών και της απόλυτης τιμής.
- Η διδασκαλία των κλασμάτων.
- Δυσκολίες με τη χρήση γραμμάτων στην Άλγεβρα.
- Η έννοια του “αγνώστου” σε μία εξίσωση.
- Η έννοια της “μεταβλητής” σε μία παράσταση.
- Η έννοια της απόδειξης στην Άλγεβρα. Η σημασία του αντιπαραδείγματος.
- Η διδασκαλία της Άλγεβρας υπό το πρίσμα των νέων τεχνολογιών.
- Η σημασία των πολλαπλών αναπαραστάσεων στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
- Προβλήματα σχετικά με τη μετάβαση από την Ευκλείδεια στην Αναλυτική Γεωμετρία.
- Σύντομη αναδρομή της ιστορικής εξέλιξης της έννοιας του διανύσματος. Προβλήματα σχετικά με τη διδασκαλία του “διανύσματος”,. Γεωμετρικά και αριθμητικά διανύσματα. Εισαγωγή συντεταγμένων στο επίπεδο. Η διάκριση μεταξύ γεωμετρικών και αλγεβρικών αντικειμένων.
- Γραφικές παραστάσεις. Τοπικά και ολικά χαρακτηριστικά.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
- Sfard, (1995) The development of Algebra: confronting historical and psychological perspectives, Journal of mathematical behaviour.
- Tall & Thomas, (1991) Encouraging versatile thinking in Algebra using the computer.
- Stacey, Chick, Kendal, (2004) The future of the teaching and learning of Algebra, 12th ICMI Study.
- Jones, (2002), Issues in the teaching and learning of Geometry.